Ofte stilte spørsmål
Levering og leveringstid
Hvor lang er leveringstiden?
Normal leveringstid er 2-6 virkedager når vi har varen på lager. Når vi har salg, eller det av andre grunner kan være særlig stor pågang, kan ekspederingen av bestillinger og henvendelser ta noe lenger tid. Vår erfaring er at Posten gir en leveringstid på 2-4 virkedager. Dette avhenger av hvor i landet du bor.
Leveringsmetoder
Vi sender varene med Posten/Bring som klimanøytral servicepakke. Dette betyr at Posten forplikter seg til å redusere transportens klimagassutslipp og i tillegg kompensere for resterende utslipp. Du henter ut pakken din på ditt lokale postkontor/post-i- butikk. Dersom du ønsker varene tilsendt til en annen adresse/postkontor enn det du sogner til, er dette du noe du må ta kontakt med Posten om. Vi kan ikke overstyre dette.
For større varer får du varene levert hjem til deg. Du får automatisk opp dette som alternativ til en kostnad på 899,- når du er i kassen. Leveres på døren mellom kl 08-17 eller kl 17-21, basert på postnummer.
Automatisk SMS-varsling når pakken er underveis
Mottaker kan gi Posten fullmakt til å sette igjen pakken hvis man ikke er hjemme. Ønsket utleveringsdag kan endres når pakken spores.
Fast frakt på 129 kr*, med unntak av store tunge møbler som har en fraktkostnad på 899 kr. Dette står opplyst på de varene det gjelder.
Leverer dere til andre land enn Norge?
Per dags dato sender vi kun til norske postnummer.
Bytte og retur
Hvordan returnerer jeg til nettbutikken?
Ingen handel er avsluttet før du har sett og godkjent varen. Skulle du angre et kjøp sender du varen tilbake i komplett produktemballasje innen 14 dager fra dagen du mottar varen(e) (angrefrist) og vedlegger angrerettskjemaet ferdig utfylt. Angrerettskjemaet finner du vedlagt i egen epost når du mottar melding om at ordren din er pakket og sendt.
Returadresse: Osatech, Gravdalslien 23D, 5165 Laksevåg. Att: v/Vegard Osa. Betingelsen for retur er at varen ikke har vært i bruk og at den kan selges som ny. Alle merkelapper skal henge på og originalemballasjen må også legges ved. Det er viktig at varene pakkes godt, slik at de ikke knuser i postgang.
Hvordan reklamerer jeg på varene jeg har mottatt?
Melding om feil og mangler ved produktene skal overbringes oss muntlig eller skriftlig så fort som mulig. Kremmerhuset ønsker primært ikke å få varer med mangler/skader i retur. Ta heller kontakt med oss, så løser vi situasjonen over epost kundeservice@marmaros.no, chat eller telefon 948 82 054, slik at det blir minst mulig bryderi for deg som kunde. Av bevishensyn anbefaler vi at reklamasjonen sendes oss skriftlig til kundeservice@marmaros.no, gjerne med bilde av en eventuell skade.
Reklamasjonsretten gjelder i henhold til norsk lov. Reklamasjon og benyttelse av angrerett følger fastsatt norsk lov. Se forbrukerkjøpsloven og angrerettloven.
Hva skjer dersom jeg ikke henter pakken min på Posten?
Hent pakken din, så du ikke går på en kostnadssmell!
Posten setter en hentefrist på 14 dager ifra pakken ankommer postkontoret. De sender ut hentemeldinger på sms og e-post. Her får man opptil fire hentemeldinger. Posten er strenge på å forlenge denne hentefristen, så det er svært viktig at man henter ut pakken innen fristen! Etter 14 dager sender de pakken automatisk i retur til oss. Ordren vil da bli behandlet som en uavhentet ordre.
Ved uavhentede pakker, uavhengig av årsak, påløper et uavhentetgebyr på 300,- for å dekke våre og Postens kostnader (kostnader ved å skaffe varen, ekspedisjon av Posten, frakt og ekspedisjon av oss). Å krysse av for ”nektet mottatt” for å returnere pakken er ikke en tillatt praksis og pakken regnes da som uavhentet, med påfølgende gebyr.
Tar dere imot elektrisk avfall?
Elektrisk avfall, også kalt EE-avfall, kan være lysrør, kabler, ledninger, småelektronikk og større elektriske produkter. Vi tar imot EE-varer tilsvarende de varer vi selger selv kostnadsfritt, som for eksempel lamper og lyslenker.
Varen må være hel.
Bestilling
Kan jeg bestille varer pr telefon?
Av hensyn til både deg som kunde og oss som leverandør kan vi ikke motta bestillinger pr telefon. Alle ordrer må registreres i nettbutikken, slik at de får et ordrenummer som vår felles referanse. Du er nødt til å ha en e-postadresse for å bestille varer. Vi har ikke lov til å ta imot kortinformasjon eller annen personlig informasjon, dette for din og vår sikkerhet.
Kan jeg endre eller avbestille en ordre?
Vi har dessverre ikke mulighet til å endre allerede registrerte og betalte ordrer. Så lenge bestillingen din ikke er blitt pakket og sendt har vi en mulighet til å kansellere bestillingen dersom du ønsker det. Send oss da en mail på kundeservice@marmaros.no og referer til ordrenr, så sørger vi for at denne blir kansellert og penger kreditert/faktura slettet. Er bestillingen allerede sendt, kan du naturligvis benytte angreretten din og sende pakken i retur.
Jeg bor på Svalbard. Hva må jeg betale i fraktgebyr og hvordan håndterer dere mva- fritaket?
Dersom du bor på Svalbard, må du gi beskjed om dette ved bestilling dersom du ønsker tilbakebetalt merverdiavgiften. Fraktkostnaden til Svalbard er 199,-.Dette inkluderer vårt ekspedisjonsgebyr, samt Postens ekstragebyr for sendinger til Svalbard.
Kan jeg spore pakken min?
Når bestillingen din er pakket og gjennomført, vil du motta en e-post med et sporingsnummer. Dette sporingsnummeret kan du taste inn hos posten.no og se hvor i landet pakken din er og forventet levering.
Feilkode i handlekurven
Dersom du får en feilkode i handlekurven din har det mest sannsynlig vært en prisendring på en av produktene eller en av produktene har blitt utsolgt.
Prøv å gjennomrett handlekurven ved å trykke på linken i feilmeldingen. Fjern varene og legg de inn på nytt.
Fungerer ikke dette? Ta kontakt med oss på kundeservice@marmaros.no